Palko Drukuj E-mail
Spis tre軼i
Obsada
Opis
Zapowiedzi prasowe
Recenzje
Historia
Multimedia

Recenzje


Palko – ch這pak, kt鏎y czyta w wannie


Czworo aktor闚, kilka szmacianych lalek, 鈍ietny scenariusz i perfekcyjna re篡seria sk豉daj si na 40-minutowy reporta z 篡cia pewnego wra磧iwego uczniaka.

Kt騜 z widz闚 i czytelnik闚 nie lubi sobie pospa? Szczeg鏊nie, kiedy trzeba i嗆 do pracy lub na jaki wyk豉d, b康 – o zgrozo – do szko造. Nic dziwnego, 瞠 zwijaj帷y si w k喚buszek Palko, kt鏎ego poznajemy na pocz徠ku spektaklu od razu budzi sympati. Zw豉szcza 瞠 na niewielkiej scenie w豉軼iwie pocz徠kowo nie ma konkurencji. Aktorzy lalkarze odziani s w jednakowe uniformy maj帷e ich upodobni chyba do otoczenia, a przy okazji nie kr瘼owa ruch闚.

Szczeg鏊nie, 瞠 bez przerwy s na widoku i doskonale zdaj sobie z tego spraw. Z pi璚iu kartonowych sze軼ian闚 tworz przestrze, kt鏎a zmienia si a to w 豉zienk, a to ruchliw ulic, sal gimnastyczn pe軟 skomplikowanych przyrz康闚, czy wreszcie podw鏎ko na kt鏎ym mo積a pogra w klasy, pobawi si pi趾 czy poszale na hulajnodze.

Tymczasem Palko, po przebudzeniu - jak ka盥e grzeczne dziecko wchodzi do 豉zienki. Swoje chude cia趾o okry tylko niewielkim r璚zniczkiem i sprawdza temperatur wody w wannie, kt鏎a w mi璠zyczasie wy這ni豉 si z jednego z kolorowych sze軼ian闚. Aj – za gor帷a! Ale jak si podmucha, b璠zie dobra. Ch這pczyk zrzuca r璚znik tak sprytnie, 瞠 nie gorsz帷 nikogo ju jest w wannie. Ale co tam k徙iel. Obok le篡 jaka fascynuj帷a ksi捫ka. Gdyby kto mia w徠pliwo軼i, czy lubi czyta, Matravolgyi Akos odpowiedzialny za scenografi opr鏂z obfitej czupryny pozwalaj帷ej przypuszcza, 瞠 jest w璕ierskim Romem, za這篡 mu nas grube szk豉. Ch這pczyk za篡waj帷 k徙ieli zatapia si w lekturze, a przy okazji zatapia 豉zienk. Nie wiemy, co jest fikcj, a co jego gr wyobra幡i, by mo瞠 wynikaj帷 z lektury. Efekt wizualny, uzyskany najprostszymi 鈔odkami w rodzaju arkusza folii b帳elkowej i baniek mydlanych jest osza豉miaj帷y. O takiej przygodzie marzy w dzieci雟twie chyba ka盥y. Malutkie dzieci na widowni te s zachwycone, 篡wo komentuj pi瘯nie zagran i wykoncypowan przygod w 豉zience, w dodatku wzmocnion nastrojow, odwo逝j帷 si do Erika Satie, muzyk Krzysztofa Dziermy. Re篡serka Kata Csato pu軼i豉 wodze fantazji, a odpowiadaj帷y za kukie趾 Palko Jacek Dojlidko wraz z Gra篡n Koz這wsk, Agnieszk Sobolewsk i Iwon Szcz瘰n, zamieniaj scen w gro幡e odm皻y oceanu. A to zaledwie kilka minut przedstawienia. I ju wiemy, 瞠 autorka sztuki Katalin Szegedi w Palko widzi takiego w豉郾ie mi這郾ika lektury, ch這pca obdarzonego fantazj i poczuciem humoru. Drobniutki epizod z niedomykaj帷ym si tornistrem jeszcze dobitniej charakteryzuje m這dzie鎍a.

Czego najbardziej mo瞠 obawia si w szkole przys這wiowy m鏊 ksi捫kowy? No jasne – lekcji wychowania fizycznego. A koleg闚 i kole瘸nki ma ca趾iem, ca趾iem. Z zapa貫m skacz, staj na r瘯ach, dziewczynki ta鎍z piruety, ch這pcy wspinaj si po linie, wystarczy, 瞠 nauczycielka tylko da sygna gwizdkiem. Ale nie wszyscy s tacy wysportowani. Jest te dziewczynka, kt鏎a boi si przeszk鏚 i jest wreszcie Palko. Tu zn闚 re篡serka przy pomocy kawa趾a grubego sznura i poprowadzenia aktorek stworzy豉 prawdziw choreograficzn pere趾 z przej軼ia po linie. Z gro幡ego w篹a zamienia si ona w ob豉skawion, jak瞠 lubiana przez dzieci hu鈣awk. I tylko dlaczego, kiedy zadzwoni dzwonek, a nasz Palko zapl帷ze si w lin, dzieciaki si z niego 鄉iej? Ot騜 – samo 篡cie, prosz pa雟twa, samo 篡cie. Po dzwonku sprytnie przestawione sze軼iany zamieniaj si w klas, a na lekcji rysunk闚 ka盥e z dzieci poka瞠, co narysowa這. Od bazgro, przez „S這neczniki” Van Gogha – tu scenografia mruga okiem do rodzic闚, a ci s逝sznie reaguj szczerym 鄉iechem.

Po szkole Palko p鎩dzie si pobawi na podw鏎ku. I zn闚 kartony zamieniaj niewielk przestrze sceniczn w plac zabaw, na kt鏎ym mo積a cho熲y pogra w pi趾. Aktorki animuj swoje szmaciane lalki – dziewczynki i ch這pc闚, animuj te pi趾 – a wszystko z tak gracj i u鄉iechem, 瞠 a trudno od nich oderwa oczy. A przecie podgl康amy 篡cie lalek, przepraszam, zabawy dzieciak闚 po szkole. A 瞠 st逝k czasem szyb? Zdarza si. Gdzie w zamieszaniu, ginie ma造 jamniczek jednej z kole瘸nek Palko. Ch這pak wskakuje na hulajnog i niemal fruwaj帷 nad dachami dom闚 znajduje zgub i oddaje uradowanej w豉軼icielce. A my zn闚 nie wiemy, czy bardziej cieszy si z 鈍ietnej animacji kukie趾i zwierz璚ia, czy onomatopeicznych d德i瘯闚, jakie wydaje animuj帷a nim Agnieszka Sobolewska. Rado軼i nie ma ko鎍a. Gdzie tam spadnie par kropli deszczu z pomys這wej chmurki, wreszcie szcz窷liwe dzieciaki wypuszcz si w rajd na hulajnodze dooko豉 podw鏎ka, a mo瞠 i dooko豉 鈍iata. Prosty zabieg z tr帷aniem lampion闚 m闚i wi璚ej o ich stanie ducha ni dziesi徠ki wypowiedzianych s堯w. A to spektakl bez jednego s這wa. 40 minut mija b造skawicznie. Chcia這by si wi璚ej i wi璚ej. Jak to dobrze, 瞠 Palko czyta, dzi瘯i temu jego przygody w mikrokosmosie szko造 czy podw鏎ka nabieraj ba郾iowych kszta速闚. A 鈍ietnie poprowadzony spektakl staje si t magiczn enklaw, w kt鏎ej teatr – tak瞠 ten dla najm這dszych - stwarza u逝d pi瘯nego 篡cia.

Od takich spotka z teatrem warto zaczyna przygod ze sztuk maj帷 te cztery czy sze嗆 lat. Rodzicom i dziadkom te przyda si przypomnienie dzieci雟twa, kiedy, mam nadziej, wierzyli, 瞠 tylko niebo mo瞠 ogranicza ich mo磧iwo軼i, aspiracje, wyobra幡i. Wydaje si, 瞠 „Palko” p鎩dzie w 郵ady „lenki” i lada miesi帷 zacznie zbiera na festiwalach rozliczne nagrody i wyr騜nienia. Dzi wyr騜niona mo瞠 czu si bia這stocka publiczno嗆. BTL w mi璠zynarodowej kooperatywie przygotowa po prostu pi瘯ny spektakl.

Jerzy Doroszkiewicz, "Kurier Poranny", 27.09.2015


Palko, czyli ma豉 wielka opowie嗆 w sze軼ianie


Aktorzy wtapiaj帷 si w przestrze fantastycznie o篡wiaj 鈍iat szmacianych kukie貫k. "Palko" to 鈍ietnie przemy郵ane, bardzo melodyjne przedstawienie, kt鏎e urzeka nies造chan animacj.

Uroczy kole磬a ma貫j Lenki, podobnie jak ona. czaruje widz闚. Nie tylko najm這dszych. Ciep造 spektakl o przyja幡i to kolejna 鈍ietna produkcja BTL.

Ch這piec w okularach szalej帷y na hulajnodze to posta znana ju publiczno軼i Bia這stockiego Teatru Lalek. Nie tylko tej miejscowej. Widzieli鄉y go ju w uroczym przedstawieniu "Lenka". Tym razem polsko-w璕ierska ekipa uczyni豉 go g堯wnym bohaterem. "Palko" w re篡serii Katy Csato to kolejna propozycja naszych lalkarzy dla najm這dszych widz闚 przygotowana w sprawdzonej formule. W niewielkiej sali, siedz帷 lub le膨c na kolorowych poduchach ogl康amy pro軼iutk, urocz bajk o pewnym ch這pcu. Palko od pocz徠ku wzbudza sympati. Ma ufn buzi i burz lok闚 na g這wie, a przede wszystkim niezwyk陰 wyobra幡i. W du瞠j mierze rozwijaj czytaj帷 ksi捫ki. W lekturze potrafi zupe軟ie si zatraci i zala 豉zienk.

Palko to radosny i uczynny ch這pak mimo, 瞠 nieco nieporadny. Lekcja WF jest tego najlepszym przyk豉dem. Ale od czego jest wyobra幡ia! Gimnastyczna lina mo瞠 przecie zamieni si w hu鈣awk, a niewdzi璚zne 獞iczenie w bujanie - tak瞠 w ob這kach. Niestety, d德i瘯 gwizdka wyrywa Palko ze 鈍iata marze. W efekcie jego gimnastyczne akrobacje ko鎍z si zapl徠aniem w lin, wywo逝j帷 u koleg闚 i kole瘸nek salwy 鄉iechu.

Na lekcji plastyki Palko zn闚 nie bardzo ma si czym pochwali. Kiedy inne dzieci rysuj a to pi瘯nego pieska, a to niemal identyczne jak u Van Gogha "S這neczniki", Palko prezentuje swoje raczej bezkszta速ne dzie這. Dzieciaki zn闚 wybuchaj 鄉iechem. Ale ju na placu zabaw Palko odwa積ie 鄉iga na swojej hulajnodze niemal w przestworzach i dooko豉 globu, wprawiaj帷 w zachwyt pewn rudow這s dziewczynk... Tak, tak - t sam, znan ju Lenk.

Wszystkie 鈍iaty, w rytm melodyjnej muzyki Krzysztofa Dzienny za pomoc kilku tekturowych karton闚 (scenografia Matravolgyi Akos), na oczach widz闚 buduje czw鏎ka aktor闚: Jacek Dojlidko, Gra篡na Koz這wska, Iwona Szcz瘰na i Agnieszka Sobolewska. Ten fantastycznie zgrany kwartet dzi瘯i niezwykle precyzyjnej animacji tworzy opowie嗆, od kt鏎ej trudno si oderwa. Ka盥y powinien zobaczy z jak gracj Palko zrzuca r璚zniczek wchodz帷 do wanny, czy z jakim po鈍i璚eniem wk豉da do plecaczka ksi捫k. To prawdziwe sceniczne pere趾i, kt鏎e g這郾o komentuj rozkoszni mali widzowie. I w豉軼iwie tylko od nich us造szymy jakiekolwiek s這wa. Bowiem "Palko" to historia opowiedziana tylko gestem i obrazem. A mimo to tak czytelna, jasna i uniwersalna.

Anna Kope, "Kurier Poranny", 29.09.2015


Folia p帷zkuje i atakuje, czyli perypetie pewnego wra磧iwca


Ani jednego s這wa, a jakie emocje! K徙iel w wannie, zdj璚ie r璚znika czy lekcja WF-u to prawdziwy majstersztyk, oczarowany jest i du篡, i ma造. Bo "Palko" to spektakl dla ma造ch, ale z gatunku tych, na kt鏎e i mama, i tata czy babcia patrz z zachwytem.

A wszystko to w male鎥iej przestrzeni Sali Pr鏏 Bia這stockiego Teatru Lalek, gdzie dzieci siedz na pod這dze (starsi pod 軼ian), a przed nimi, na wyci庵ni璚ie r瘯i, bia這stoccy lalkarze wyj皻e z pude lalki animuj tak, 瞠 staj si 篡wymi postaciami.

C騜 to by豉 za k徙iel...

Oto Palko: ch這piec w okularach, z wielk niesforn czupryn. Wyciszony, nieporadny, troszk wycofany, zaczytany. Ch這piec wrzucony w rzeczywisto嗆: szko豉, przej軼ie przez ulic, podw鏎ko, k徙iel, cudowny 鈍iat ksi捫ek. Sprawy niby zwyczajne, a jednak niekoniecznie, i nie dla ka盥ego. Wystarczy, 瞠 nie jest si or貫m w sporcie, za to wra磧iwcem, a lekcja WF-u ju mo瞠 by katorg. Za to zwyk豉 k徙iel mo瞠 si zamieni w niesamowite prze篡cie, wystarczy tylko uruchomi wyobra幡i, a tej Palko nie brakuje, oj nie.

I o tym jest ten spektakl - o kilku chwilach z 篡cia wra磧iwego ch這pca i o tym, jakie mu owe chwile przynosz emocje. O tym, 瞠 mo積a to wszystko pokaza bez ani jednego s這wa, za spraw d這ni, a widzom zda si, 瞠 Palko jest prawdziwy, z krwi i ko軼i. Bia這stoccy lalkarze (w nieinwazyjnych be穎wych strojach) nienachalnie, wyrazi軼ie, a jednocze郾ie tak, jakby ich tam w og鏊e nie by這, fantastycznie wprowadzaj nas w 鈍iat swego bohatera. Niekt鏎e sceny to prawdziwe mistrzostwo animacji. Przy pro軼iutkiej scenografii.

Cho熲y k徙iel. Prawdziwy rytua. Najpierw sprawdzenie wody, ach! gor帷a!, potem myk, r璚znik zdj皻y tak, 瞠 nikt niepowo豉ny niczego nie zobaczy; wreszcie mycie, ale co tam mycie, gdy w豉郾ie ksi捫ka wzi皻a do r瘯i poch豉nia ca趾owicie. Palko jest ju w swoim 鈍iecie, a tymczasem piana zaczyna 篡 w豉snym 篡ciem, rozrasta si, p帷zkuje, szemrze, zakrywa Palko... A ten dalej czyta. I nagle znajduje si pod wod, bo 豉zienka nie jest ju 豉zienk, a jak捷 podwodn krain, w kt鏎ej unosi si ch這piec i obserwuje wszystko. Fantastycznie zagrana scena, ka盥ego widza urzeknie, bo to, co lalkarze (Gra篡na Koz這wska, Agnieszka Sobolewska, Iwona Szcz瘰na, Jacek Dojlidko) potrafi wyczarowa nam przed oczami za spraw folii b帳elkowej - to prawdziwy majstersztyk.

Wa積e niuanse

Podobnie jak ukazanie emocji targaj帷ych ch這pcem, gdy czeka na swoj kolej na lekcji WF-u, by wykona jakie 獞iczenie gimnastyczne. Tylko jak je wykona, gdy poprzednikami s sportowi mocarze, co to wszystko potrafi i to jeszcze z gracj. Palko si przygl康a, ju wie, 瞠 on tak nie potrafi, a my wiemy to wraz z nim. Te trz瘰帷e si kolana, te zwieszone smutno ramiona...

D這nie lalkarza potrafi wydoby ze zwyk貫j lalki prawdziwe emocje. A 篡cie z liny, bo gimnastyczna lina w przypadku tego niezwyk貫go ch這pca to nie sportowy rekwizyt, a szalony, wierzgaj帷y ko, kt鏎ego trudno okie透na i kt鏎y mo瞠 wr璚z atakowa. Tak to jest, gdy jest si obdarzonym wyobra幡i.

Ale jest moment, kiedy Palko prostuj si ramiona - jest bowiem doskona造 w hulajnodze. Gdy tylko na wsi康zie, to ju nie ten ch這piec, to kr鏊 przestworzy, a raczej kr鏊 pochylni i zjazd闚 (w kt鏎e nagle zamieniaj si pude趾a, jeszcze przed chwil s逝膨ce do czego innego).

Pude趾a s tu istotne (scenografia - Matravolgyi Akos), za ich pomoc odbywa si czarowanie widza - ju na pocz徠ku - a to uk豉danie napisu, a to wyjmowanie bezw豉dnych lalek, kt鏎e chwil p騧niej zyskuj nowe 篡cie, a to zamienianie ich w skatepark. Tu ka盥y niuans jest wa積y - czy to w scenografii, czy w ge軼ie. Nie ma tu zb璠nych rzeczy czy ruch闚.

Wcze郾iej by豉 Lenka

Ca豉 opowie嗆 za wzbudza czu這嗆 i u鄉iech - ile jest takich Palko wok馧 nas, i jak wielu z nas takim Palko kiedy by這? Scena (jak瞠 znajoma), gdy ch這piec pakuje tornister i wpycha do ksi捫k, kt鏎a za nic nie chce wej嗆 - budzi przyjazne uczucia chyba w ka盥ym.

Gdzie mi璠zy kameralnie zagranymi scenami przemyka refleksja o szukaniu przyjaci馧 i akceptacji, my郵 o wszystkich tych dzieciach, kt鏎e maj swoje wewn皻rzne 鈍iaty, s bardzo samotne i t瘰kni za przyja幡i.

"Palko" to te poniek康 odnoga historii, kt鏎 Bia這stocki Teatr Lalek ma ju w swoim repertuarze. Spektakl "Lenka" wed逝g ba郾i Katalin Szegedi dwa lata temu wyre篡serowa豉 Kata Csato, w璕ierska re篡serka, kt鏎a ko鎍zy豉 studia w bia這stockiej Akademii Teatralnej. Autorka sztuki napisa豉 kolejny rozdzia tej historii, tym razem g堯wnym bohaterem czyni帷 w豉郾ie Palko, nieporadnego ch這pca z grzyw w這s闚. A Csato wyre篡serowa豉. Spektakl ma podobny klimat jak "Lenka", a i sama Lenka na chwil w najnowszej produkcji BTL si pojawia.

Zobaczy trzeba koniecznie.

Monika 痂ijewska, "Gazeta Wyborcza", 15.10.2015


Opowie嗆 o wannie, hulajnodze, ksi捫ce i poszukiwaniu przyjaciela


Podczas tegorocznych Ma造ch WST najm這dsi wielbiciele teatru mieli okazj spotka si z aktorami Bia這stockiego Teatru Lalek, kt鏎zy przedstawili im ma貫go, sympatycznego ch這pca, wielbiciela ksi捫ek i jazdy na hulajnodze. Aby go pozna, dzieci skorzysta造 z zaproszenia do obejrzenia spektaklu opowiadaj帷ego o sprawach wa積ych i bardzo wa積ych, o samotno軼i, przyja幡i i akceptacji. Wcze郾iej, w 2013 roku w bia這stockim teatrze pojawi豉 si Lenka, bohaterka ksi捫ki Katalin Szegedi. Opowie嗆 o niej zainspirowa豉 Kat Csato, re篡serk z W璕ier, kt鏎a postanowi豉 przekszta販i pisany tekst w kolejn sceniczn przygod. „Gdy dowiedzia豉m si, 瞠 jest druga cz窷 tej historii, od razu postanowi豉m j przenie嗆 do teatru lalek” – m闚i Kata Csato. I tak powsta „Palko”, niezwyk造, kameralny spektakl bez s堯w, animowany jedynie lalkami, pozbawiony zb璠nych obraz闚 oraz bogatej, wyszukanej scenografii. „Jestem za minimalizmem, my郵, 瞠 im mniej s堯w, tym wi璚ej mo積a powiedzie o warto軼iach i o cz這wieku. Wsp馧czesne dzieci dostaj dzi wszystko gotowe, nie musz uruchamia w豉snej fantazji” – wyja郾ia Kata Csato.

Widownia zosta豉 przygotowana tak, by najm這dsi czuli si na niej wygodnie i swobodnie. Mi瘯kie poduchy na pod這dze od razu wprowadzaj atmosfer ciep豉 i czyni przestrze teatru blisk. Znika dystans, a aktorzy s na wyci庵ni璚ie r瘯i. Autorka inscenizacji, kt鏎a par lat temu uko鎍zy豉 wydzia re篡serii Akademii Teatralnej w Bia造mstoku, nie boi si pokazywania „inno軼i’. Palko (po polsku Pawe) – jak mo積a si domy郵a – jest w璕ierskim Romem. Ma wielk czupryn i zabawne okulary. Niezdarny, troch 鄉ieszny, wra磧iwy i nie鄉ia造, nie r騜ni si zbytnio od swoich r闚ie郾ik闚. Jest zwyczajnym ch這pcem, mo瞠 troch s豉bszym od innych, „l瘯a si” i „nie umie”. Chodzi do szko造, a tam musi zmierzy si z tym, czego wola豚y unikn望. Nie lubi zaj耩 wychowania fizycznego. Poza tym nie chce, by inni 鄉iali si z jego nieporadno軼i, jego rysunk闚, z niego samego. Kata Csato prosto i zarazem celnie m闚i o dzieci璚ych zachowaniach, marzeniach, obawach i smutkach, a tak瞠 o malutkich pragnieniach. I nie ma w tym krztyny nudnego moralizatorstwa, zamiast tego jest humor i zrozumienie. Skromna scenografia doskonale wprowadza w nastr鎩 sztuki, budzi wyobra幡i i cieszy oko. Jej autorem jest Matravolgyi Akos, projektant lalek, scenograf i kostiumograf.

Na male鎥iej scenie l康uje pi耩 kartonowych pude貫k i czworo aktor闚. Wystarczy, by stworzy ciekaw, kolorow przestrze, w kt鏎ej ma造 ch這piec b璠zie prze篡wa swe przygody. Ponadto okazuje si, 瞠 z ogromnych klock闚 i wymalowanych na nich liter mo積a u這篡 napis – imi Palko. To nie takie proste, ale w ko鎍u si udaje. Ponadto kartony s magiczne, mog zamienia si raz w 豉zienk z malutk wann, innym razem w szkoln klas, sal gimnastyczn, nawet plac zabaw czy park. W teatrze i w wyobra幡i wszystko jest mo磧iwe! Dorzu熤y do tego jeszcze kawa貫k grubego sznura i ju lalki s znakomicie animowane przez aktor闚, 獞icz na nim jak na prawdziwym, sportowym sprz璚ie. A potem u篡waj go jako hu鈣awki. Ten dzieci璚y mikro鈍iat, kt鏎y tak cudnie kre郵i na scenie Kata Csato, pe貫n jest rado軼i, czasem z odrobin goryczy, bo przecie nikt – ani ma造, ani du篡 cz這wiek – nie chce by obiektem 瘸rt闚. A Palko musi im stawi czo豉. Autorka pokazuje wzruszenia i wewn皻rzn wra磧iwo嗆 ch這pca, kt鏎y pr鏏uje odnale潭 swoje miejsce w鈔鏚 r闚ie郾ik闚. Szuka bratniej duszy. To prawdziwe i pi瘯ne.

Niezwyk造, troch nierealny klimat, kt鏎y przenosi doros造ch w czas dzieci雟twa, a kilkulatkom u豉twia poznanie magii teatru, wsp馧tworzy muzyka Krzysztofa Dziermy. Aktorzy w swych jednobarwnych kostiumach ca造 czas pozostaj na scenie, wtopieni w t這 scenografii. Nie przeszkadza to dzieciom, nie zak堯ca odbioru, na pierwszym planie zawsze jest bowiem ma造, lalkowy bohater i jego problemy. W sprawnych r瘯ach artyst闚 bia這stockiego teatru lalki o篡waj, realny staje si ca造 tyci 鈍iat. Z chmurki-g帳ki kapie deszcz, a zewsz康 dobiegaj d德i瘯i (brawo dla d德i瘯ona郵adowczych umiej皻no軼i aktor闚!). Tylko nie ma s堯w. Czy mo積a rezygnuj帷 z tradycyjnego dialogu, powiedzie a tyle? Reakcja dzieci pokazuje, i pozawerbalne opowie軼i, malowane 鈍iat貫m, obrazem, emocjami, pi瘯n muzyk, s r闚nie czytelne, silnie pobudzaj zmys造 i trafiaj do serc widz闚. Potrafi kreowa magiczn przestrze, kt鏎ej czarowi nie mo積a si oprze i we wn皻rzu kt鏎ej znajdzie si miejsce dla ka盥ego, kto posiada fantazj oraz wra磧iwo嗆 dziecka. Po spektaklu aktorzy zapraszaj wszystkich do bli窺zego poznania lalek. Mo積a dotkn望 ma貫go Palko, spr鏏owa poruszy jego r帷zkami, pog豉ska po czuprynie. I zada pytanie aktorom (tu g堯wn aktywno嗆 wykazuj zazwyczaj rodzice i dziadkowie).

Brawo dla re篡serki, powa積ie i z szacunkiem traktuj帷ej swoj dzieci璚 publiczno嗆. Uk這ny dla wykonawc闚, kt鏎zy opowiedzieli maluchom tak urokliw, ciep陰 i zabawn historyjk oraz pokazali kawa solidnej, wypracowanej sztuki aktorskiej.

Anna Czajkowska, teatrdlawas.pl, 20.04.2016

.