W programie tegorocznego festiwalu znajdzie się blisko 30 tytułów, z czego niemal połowę pokażą zespoły i performerzy ze świata – m.in. hiszpańska grupa Zero en Conducta, doceniona Nagrodą Publiczności podczas ostatniej edycji festiwalu. Nie zabraknie także zespołów z Polski – tej dalszej i lokalnej. Będzie szansa, by zobaczyć nowe realizacje Teatru Groteska z Krakowa, Teatru Malabar Hotel z Warszawy czy Grupy Coincidentia z Solnik i Teatru Łątek z Supraśla. Program uzupełnią także etiudy studentów białostockiej Filii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie – partnera festiwalu. Natomiast gospodarz – Białostocki Teatr Lalek pokaże cztery najciekawsze i najnowsze spektakle ze swego repertuaru dla dorosłych. Teatralnym prezentacjom towarzyszyć będą wieczorne rozmowy z artystami, odbywające się w nieformalnej atmosferze kawiarni teatralnej BTL LALKI.
DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
W tym roku ułatwiamy dostęp do festiwalowych wydarzeń osobom z niepełnosprawnościami. W terminie od 20 do 31 maja osoby te będą miały możliwość telefonicznej, mailowej lub osobistej (w kasie) rezerwacji miejsc i odbioru wejściówek w dogodnym dla siebie czasie.
Ale to nie wszystko. Po raz pierwszy zrealizujemy spektakl z audiodeskrypcją. Będzie to „Tata” Teatru Lalek Arlekin im. Henryka Ryla w Łodzi. Zainteresowani otrzymają przed wejściem na spektakl słuchawki, w których będą mogli usłyszeć zarówno dialogi jak i opis, tego co dzieje się na scenie. Pozwoli to na pełniejszy odbiór spektaklu osobom z niepełnosprawnością wzroku. Audiodeskrypcję przygotowaną przez Teatr Arlekin odczyta sam reżyser spektaklu „Tata” – Tomasz Maśląkowski.
WEJŚCIÓWKI
Wzorem poprzednich edycji, wstęp na wszystkie spektakle jest bezpłatny. Obowiązują jednak wejściówki, które będzie można odebrać 10 czerwca (wtorek) w godzinach od 16:30 do 20:30 w kasie Białostockiego Teatru Lalek (ul. Kalinowskiego 1). Jedna osoba otrzyma maksymalnie 2 wejściówki na maksymalnie 2 spektakle (łącznie 4 wejściówki).
Festiwal „Metamorfozy Lalek” jest realizowany dzięki środkom z budżetu Miasta Białegostoku oraz wsparciu finansowemu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.